lördag, september 22, 2007

Tjuvlyssnat.se

Eftersom jag har tråkigt så tänkte jag dela med mig av ett gäng av mina favoriter från tjuvlyssnat, har ni lika tråkigt som jag nån dag kan ni ju alltid roa er med dem.

Barnet: Men jag viiill ha godis mamma! Viiill!!
Mamman: Om inte du är tyst nu så dör Björne!
Barnet blir mycket tyst.

Mamma: Väntar ni här nu då medans mamma springer på toaletten, gör inget dumt! (Mamman går iväg mot toaletten.)
Pojke 5+ (ler lurigt o tittar på sin lillebror): VETU VA?! Du är inte du egentligen, och jag och Elvira heter inte som du tror och det är inte din mamma som gick på toan. Den här restaurangen finns inte egentligen, det är på låtsas, en låtsasvärld.
(Lillebror 3+ kollar oförstående och börjar darra med läppen.)
Storasyster 7+: Ja det är som han säger, du finns inte, det här är inte på riktigt och du är inte vår lillebror, du finns inte egentligen!
(Den lilla pojken börjar storgråta och mamman kommer småspringandes från toaletten.)
Mamman: Vad har hänt älskling?
Storebror (kastar sig om sin lillebror och kramar honom): Han satte bara lite mat i halsen, men vi hjälpte honom, jag tror bara han är lite rädd...
Mamman: Ååh, vilken duktig och snäll storebror du är!

Barnet (till kassörskan): Vem ska få alla pengarna? (Pekar på insamlingsbössan).
Kassörska: Pengarna ska vi ge till behövande barn.
Barnet: Varför behöver de pengar?
Kassörska: Det är barn som det är synd om, vissa av dem har kanske inte en mamma eller pappa.
Barnet (vänder sig om och ser på sin mamma, och tittar sedan på kassörskan igen): Om jag dödar min mamma, får jag pengarna då?

Pojke ~4: Pappaaa, är Zlatan snäll?
Pappa ~35 (märkbart trött): Ja...
Pojke : Det säger inte Viktor på dagis.
Pappa: Men Viktor är ju lite korkad.
Pojke: Jo...

(En storväxt och skäggig man med bikerskläder och stora tatueringar över hela armarna står vid kosmetikan, dottern ~6 kommer springandes.)
Flickan: Pappa, pappa! Kan vi köpa den här?
MC-Knutten (irriterat): Nej, vi väntar bara på mamma!
(Flickan fortsätter att tjata en lång stund.)
MC-knutten (väsandes): Vill du att Barbie ska bryta benet??
Flickan: Neeej!
MC-knutten: Då så, sluta gnäll för i helvete!
(Flickan springer iväg och kommer några sekunder senare tillbaka med en ny sak.)
Flickan: Den här då pappa, den kan jag väl få?
MC-knutten: Snart har Barbie inga ben alls!!

(Pappa ~35 går med dotter ~5 som springer omkring.)
Pappan: Gå inte för nära vattnet, för du kan inte simma!
Dottern: Det kan jag visst det!
Pappan: Nej, det kan du inte.
Dottern: Så sa Nemos pappa till Nemo! Och Nemo KUNDE simma!!
Pappan (suckandes): Nemo är en fisk…

(Tjej ~15 och pojke ~10 som verkar vara syskon småkivas med varandra i rulltrappan.)
Tjejen (med allvarligt tonfall): Men Daniel, jag får egentligen inte säga detta, men kan inte hålla tyst längre!
(Konstpaus.)
Tjejen: Du är... adopterad!
Pojken (tittar oförstående mot sin mamma): Va?!
Tjejen: Ja, från en APFAMILJ!
Pojken: Mamma, säg till henne!
Mamman: Det är sant.

(En mycket hårig man i shorts och linne kommer in i tågvagnen).
Pojke 5+: Mamma, varför har den där mannen päls?
Mamman: Men Schhh!
Pojke 5+ (skriker): Men varför har han päls?!
(Alla på tåget börjar le, mannen tittar ilsket på ungen).
Pojke 5+ (lite rädd): Mamma, björnen tittar argt på mig nu!

Ett par ~25 sitter tillsammans. Killen skriver på mobilen och tjejen tittar på en bebis i en barnvagn längre fram.
Tjej: Åh, kolla bebisen!
Kille (sneglar dit hon pekar, fortsätter skriva): Ja.
Tjej: Men kolla då.
Kille: Ja?
Tjej: Jag vill ha!
Kille (funderar en sekund och reser sig sedan lugnt): Okej, jag ska fråga henne.
Tjej: Va? Vad gör du?
Kille går fram till mamman som tittar upp.
Kille: Ursäkta, min flickvän skulle vilja ha din bebis. Kan du tänka dig att byta den mot något?
Mamman (ler): Jasså jaha. Nej du, jag tror inte det.
Tjejen rodnar och är knäpptyst.
Kille: Okej, tack i alla fall (går tillbaka till sin flickvän). Hon sa nej.
Tjej (lågt och generat förmodligen av alla blickar och spridda skratt): Du är inte klok!
Kille: Jag vet, älskling.
Killen lägger en arm om hennes axlar och fortsätter skriva.

1 kommentar:

Vickiehickietorian sa...

muohahaha! galet kul! jag var alldeles upprörd och ledsen efter "våra" inlägg. trodde att du hade lagt ner din blogg! huuuuu vilken tur! att du inte gjort det! vi skojade bara...
du skiver ju så bra så sluta inte!!! kram!
p.s jag gav kent hela fingret!! haha