fredag, september 21, 2007

Tips

Ojoj vad det finns många tips om hur man kan ”få igång” förlossningen, allt från att massera hälsenorna till den berömda färdknäppen. Men de roligaste förslagen kommer ofta från bekanta, ofta mycket vetenskapliga metoder som att tvätta fönster, tvätta bilen, dricka starkt kaffe... listan kan göras lång.
När man sen frågar varför de tror att just den metoden skulle vara så bra blir ofta svaret:

- Ja när jag skulle ha barn, då gjorde jag det och då satte förlossningen igång!

Hmm... ja nån gång måste ju förlossningen börja, och chansen att man faktiskt gör någonting just då är ju ganska stor. Sen kanske det inte riktigt beror på att de just drack kaffe eller tvättade, men jag brukar inte påpeka det. ;-)

Själv så tror jag bebisen kommer när den själv vill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns inga färdkäpper som fungerar tyvärr, som du säger, bebis kommer när den är färdig till det :-)

Anonym sa...

Så mina skrämselmetoder funkade inte ;-(