måndag, september 24, 2007

Gamla vänner

Det händer med jämna mellanrum, att jag springer på gamla bekanta på olika communitys nätet och varje gång ställs jag inför samma fråga:

Ska jag kontakta dem eller inte?

Vill jag prata med mina vänner från skoltiden?
Det skulle ju vara roligt att höra hur vissa av dem mår och vad de gör, och i och med att jag bytt namn så är chansen att de skulle hitta mig ganska så liten. Det är alltså upp till mig.
Vissa av dem skulle jag mycket väl kunna tänka mig att prata lite med men samtidigt är det svårt att kontakta en person och undvika de andra. Det är inte så att jag har något emot dem, men jag känner inget behov av att prata med dem heller. Jag är ju långt ifrån samma person idag som jag var då och det måste ju gälla dem också. Jag är nöjd med de vänner jag har nu och vill nog inte tillbaka i tiden.

Så svaret på frågan brukar därför oftast bli detsamma:
några klick på musen och jag surfar vidare, med mina gamla vänner kvar bakom mig. Kanske med lite sorg i hjärtat men ändå ganska lättad över mitt beslut.

Inga kommentarer: