tisdag, september 18, 2007

Produktiv morgon

Idag har jag faktiskt fått riktigt mycket gjort för en gångs skull, började med ett besök hos barnmorskan i morse. En fixerad bebis med normala hjärtslag och ett bra blodtryck hos blivande mamman. Inga större överraskningar där, men det känns skönt att få bekräftat att allt verkar vara som det ska. Fick en ny tid om en och en halv vecka men jag hoppas verkligen att jag slipper använda den!

Mindre roliga saker väntade när jag kom hem, skulle försöka mig på att fylla i pappret om föräldrapenning. Man kan ju få gråa hår för mindre. Framför allt när man har legat vaken större delar av natten och funderat över det med växande oro. :(
Jag hade tänkt göra det över nätet men det var det bara att glömma, det var så mycket undantag och förklaringar som jag behövde skicka med att det fick bli gammal hederlig snigelpost.
Men nu, två timmar senare, efter mycket bläddrande i gamla papper för att hitta alla uppgifter samt två långa samtal med försäkringskassans kundtjänst sitter jag mot alla odds med pappret ifyllt. Hoppas bara att allt kom med och blev rätt nu också!

1 kommentar:

Anonym sa...

Avskyr FK! Eller, inte själva FK utan alla blanketter de måste ha. För oss slarvade de bort en massa intyg så jag fick ringa runt till sjukhusen och tigga till mig nya *suck*