torsdag, september 27, 2007

Korkad

Jag börjar mer och mer misstänka att jag har blivit dummare ju längre det gått i graviditeten. Tankarna går liksom långsammare och hittar inte riktigt rätt.
Har suttit med mina korsordstidningar och blivit extremt frustrerar när jag vet att det är något jag kan och det bara vägrar komma fram. Jag vet ju vad det är för ord så varför skriver jag det bara inte?!?
Jag kläcker även ur mig korkade saker lite titt som tätt. Igår när vi åt t ex så satt jag och tänkte så det knakade. Jag visste att det var någon som hade ringt en halvtimme innan R kom hem och jag funderade på om det var någon som jag borde hälsa från eller som hade velat honom något.
Tänkte, tänkte och tänkte... så trillade polletten ner. Det var ju R som hade ringt för att höra om det var något vi behövde handla!
Då kände jag mest för att ställa mig och slå huvudet i väggen men det hade väl knappast förbättrat minnet.

1 kommentar:

Anonym sa...

personligen trodde jag att det berodde på graviditet och amning... men jag är fortfarande sån där. Fråga mig vad vi åt till middag igår - jag har inte en susning.