lördag, september 22, 2007

04.30

Har varit vaken i drygt en och en halv timme nu - helt utan anledning. Nu har jag ledsnat på att bara ligga och stirra i taket så jag satte mig vid datorn istället. Har suttit och läst lite på tjuvlyssnat.se, alltid bra för att fördriva tiden.
Här kommer ett par av de senaste tillskotten:

Grill, Falsterbo:
Ett äldre par ~65 står i kassan och tittar på glassorterna till kulglassen.
Kvinnan (irriterat): Har ni bara dessa sorterna?
Kassörskan ~17 (mumlar): Nej, vi har några hemliga bonussorter också som man får gissa sig till.

Tåg mellan Alingsås och Göteborg:
Man 1 ~50: Visste du att det är "vetenskapligt bevisat" (Han gör citationstecken med fingrarna) att män som får döttrar är bättre i sängen än de som får söner!
Man 2 ~50: Jasså? Ja men det tror jag nog kan stämma.
Man 1 tittar lite tveksamt på man 2.
Man 1: Men du har väl bara en son?
Man 2: Ja, men han är ju frisör, så det tycker jag halvräknas!

Inga kommentarer: