lördag, september 29, 2007

Förkylningar

Jag har börjat undvika människor, nej det är inte så att jag blivit helt asocial men jag vill inte bli sjuk!
Tycker att alla går omkring och snorar och snörvlar, argh, håll er på avstånd!
Jag är jätterädd att bli sjuk tills bebisen bestämmer sig för att komma. Jag har varit förkyld till och i flera månader och immunförsvaret verkar vara helt borta.
Jag vill verkligen inte vara sjuk när det är dax för förlossning. Tror nog att det blir tufft nog ändå.

Har ni sett alla försiktighetsåtgärder de har på gårdar i England som drabbats av mul-och-klöv-sjuka? Det är ingenting mot hur det är hemma hos oss.
Jag har börjat ställa R i desinfektionsduschar när han kommer hem från jobbet, skrubbar katterna med såpa varenda dag och håller telefonen på armlängdsavstånd när jag pratar med min förkylda mor.

(Nej ok, riktigt så illa är det inte, men ni förstår vad jag menar...)

Alla virus och bakterier är portförbjudna!

Inga kommentarer: