torsdag, september 27, 2007

Morgonfunderingar

Jag vaknade vid 05.30 idag och var ganska pigg, trots att nattsömnen inte varit den bästa. (Jag tror att min urinblåsa krympt rejält så mycket som jag får springa nattetid.)
Nåja det kommer väl ett bakslag här om några timmar igen, då kommer jag säkert att tvärslockna.

Så nu sitter jag och tittar på nyhetsmorgon, fy så deprimerande, det är bara massa hemskheter, dödade munkar i Burma, krig runtom i världen, mord härhemma i Sverige, idioter som kör race genom Sverige på vanliga vägar.
I stort och smått, men nog är det så gott som bara elände, vart är alla glada nyheter?
Finns det inga såna längre eller har de inget nyhetsvärde?

Men tv är i trots allt bättre än alla fina dagstidningar som bara skriver om sina varningar a la ”Huvudvärken kan vara dödlig sjukdom”och ointressant skvaller om diverse kändisar.” Britney Spears senaste nakenchock”
Jag vet ärligt talat inte när jag köpte en dagstidning senast och som de har blivit skulle jag aldrig på för mig att betala för skiten.

Inga kommentarer: