söndag, februari 01, 2009

Symaskin, skin, skin, sy-ma-ma-ma-ma-maskin

Visst har jag nämnt en eller ett par gånger tidigare att jag inte kan sy?
Trots det har jag flera kvällar de senaste månaderna tillbringat tiden vid symaskinen, för jag vill kunna sy!
Resultatet har varit varierande, mina två "mästerverk" är dessa, en shoppingkasse och en dragsko påse till Skruttens klossar.











Jag är medveten om att de inte är mycket att skryta med, men med tanke på att det första gången jag försökte fålla upp gardiner tog 2 timmar att få till raksöm på en meter är det ett enormt framsteg.
Så det så.

Men faktum kvarstår, jag vill kunna sy, hur lär man sig det?

3 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

Jättefina!! gå en kurs!

Anonym sa...

Kanonfina!!!

Jag vill OXÅ!! Har inte ens en symaskin :-(
Så mkt annat som prioriteras först till inköp också, men jag längtar verkligen efter en egen maskin - hur ska jag annars lära mig?

Jess sa...

Du är duktigare än mig! Och jag har gått två terminer på en typ syslöjdslinje :-D Fatta vad sjukt svårt det är att sy på en industrimasin som drar iväg i 200 så fort man snuddar pedalen!

Shoppingkassen är dösnygg förresten!