torsdag, februari 26, 2009

En fråga om bröst

När jag var runt 13 år läste jag i en tjejtidning, typ Frida(?) att man kunde göra ett test för att se om man hade stora bröst eller inte.
Man skulle ta en penna, stoppa in under bröstet och om den låg kvar när man släppte den, ja då hade man stora bröst.
Jag testade, och jo den låg kvar, knappt, men ändå.
Alltså hade jag stora bröst.
(Några år senare kom jag fram till att detta inte direkt är nån fördel men det hör inte hit)

Hur som helst. När jag var lite äldre, kanske 16 läste jag i en annan tidning, typ Veckorevyn(?) att man kunde göra ett test för att se om man hade hängbröst eller inte.
Man skulle ta en penna, stoppa in under bröstet och om den låg kvar när man släppte den, ja då hade man hängbröst.
Snopet konstaterade jag att jag alltså hade haft hängiga bröst som 13-åring. Jag var helt knäckt i flera år över detta.

Idag 10 år senare, efter graviditet och 1-års ammande lever jag lycklig i förvissningen att det faktiskt inte spelar någon större roll, varken om man har stora, små, hängiga eller fasta bröst. Det finns superbra bh:ar för alla sorter, tack och bock för det.

Men seriöst, vad är det egentligen för jävla skit de skriver i tidningarna till tonårstjejer?!?
Varför ha ett test där 13-åriga tjejer kan kolla om de har stora bröst?
Varför ha ett test där 16-åriga tjejer kan kolla om de har hängbröst?
Sjukt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt sjukt, men inte så förvånande i dagens samhälle. Fy fan för att vara ung idag...

Anonym sa...

Okej, låter ju jättebra:) Får väl kanske ta och beställa ett då:P Annars så får jag väl skicka ett till Sverige och vänta tills jag kommer dit nästa gång;)