tisdag, februari 10, 2009

Inskolning - dag 7

Idag har jag suttit i personalrummet, föga stimulerande.
Jag lyckades återigen med konststycket att glömma att ta med en bok, så lektyren som sysselsatte mig under de tre timmarna var Sunes jul och en mängd Damernas värld.
Jag kan upplysa om att det första var att föredra.

Skrutt hade ätit lite dåligt men somnat efter bara lite gråt (beroende på att fröken som inte visste hur han brukade ligga hade provat lägga honom på mage istället för på rygg som han är van med.)
Nu är jag hemskickad för att stoppa i mig lite lunch, de skulle ringa när han vaknade. Spännande att se hur det går och hur länge kan kommer sova.
Jag satsar några kronor på en halvtimme...

---------------------------------------------------

tsss... en hel timme hade han sovit Skruttungen.

Inga kommentarer: