lördag, februari 07, 2009

Det man borde ha vetat

Visst finns det saker som man ibland kan känna att man borde ha vetat tidigare, sånt som man upptäckte eller förstod när man var alldeles för gammal.
Eller är det bara jag?

För att ta ett exempel:
Det var först i tonåren, de ganska sena tonåren, som jag insåg vad det innebar att raka bikinilinjen. Innan tyckte jag att det var himla konstigt att så många kvinnor verkade ha problem med hår på magen... Kunde det verkligen vara så vanligt?

Ytterst pinsamt.

Jag BORDE ju liksom ha förstått.

Jag kommer ihåg att jag var så glad över att jag inte pratat om det med någon annan och på det sätter idiotförklarat mig själv!
Inte förrän nu vill säga.
Men det bjuder jag på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj... det finns många saker som jag insåg sent. Undrade ibland vilken värld jag levt i som missat det som alla andra såg som självklart...

Jess sa...

Jag kan inte komma på något exempel men det finns alldeles säkert sådana saker jag missat också.

Numera finns ju internet och google så nu behöver man aldrig vara ovetande om något :-)

Som min svägerska som blev förskräckt när hennes 8-åring hade googlat på "kuk" och "kondom". Någon fick förklara för henne att han hade säkert hört det i skolan, inte vetat vad det var och bara tagit reda på det :-D