tisdag, februari 10, 2009

Bit för bit

Vet ni vad jag saknar som jag inte haft tid/plats med sen jag fick Skrutten?

Lägga pussel!

Jag älskar Jan van Haasterens Pussel, där man oavsett hur mycket man tittar på kartongen hela tiden upptäcker nya saker när man lägger pusslet.


Eller Wasgij pusslen, där man ser en bild på kartongen och man sen ska lägga det som en person på bilden SER. I dethär fallet ska man lägga det bonden på kärran ser:

Vilket är detta:

Dessa två sorts pussel saknar jag fruktansvärt mycket.
Men att försöka lägga pussel med Skrutten, då kommer mamma att få tokspel. Och någon barnfri plats att lägga pussel finns inte.
Jag har i och för sig en pusselmatta... men jag vill ju kunna ha pusslet liggande, gå förbi och lägga en bit då och då.

2 kommentarer:

Jess sa...

Vad roligt att se vad du har för hobby!!

Anonym sa...

ååh jag älskar åså jan van haasterens puzzel!!