söndag, oktober 19, 2008

Tillplattat

Efter att ha tillbringat närmare en halvtimme med att ha fönat och plattat mitt hår (det tar extremt lång tid att få torrt) tittade min frisör på mig över plattången.
- Brukar du platta håret själv?
Haha liksom.
Vad ska jag svara?
"Nej, men vissa dagar kommer jag ihåg att dra en borste igenom det innan kvällen."
Min magkänsla sa mig att hon inte skulle bli fullt så imponerad över denna bedrift som jag tyckte den förtjänade, så jag svarade att
- Nja, det händer inte så ofta...
Sanning.
Med modifikation.

Men Skrutten har än så länge inte vid ett ända tillfälle satt sig upp i sängen, tittat på mig och sagt
- Fan morsan, hur ser du ut i håret? Ta och platta det va?
Det spelar liksom ingen roll om jag ser ut som en risbuske i skallen.
Han tycker jag är bäst i alla fall.

1 kommentar:

Jess sa...

Påminner mig o nu sist när jag klippte mig och färgade håret så modernt. Den 19-åriga (supertrevliga) frisören frågade mig likt man frågar en gammal tant
- Är det första gången du färgar håret hos en frisör?

Grejen är att jag var en "innetjej" innan. Jag var smal, snygg, jag klippte och färgade håret varannan månad och jag hade ork. Nu är är det ungefär som du, ett under om man kommer ihåg att dra borsten genom håret.

Vad tragisk man är :-D Men jag älskar mitt tragiska liv!