torsdag, oktober 30, 2008

Dagisbesked

Nu har vi fått förskoleplats, i början av februari är det dax. Då kommer han att vara 16 månader och det känns ändå ganska ok att släppa iväg honom. (Säger jag nu med tre månader kvar)
Det blev inte vårt förstahandsval och jag vet inte hur jag ska ställa mig till det hela.

Minussidan:
*Det är inte samma dagis som de alla de andra ungar från öf ska gå på = inga bekanta ansikten alls. (Förstår inte hur alla andra på öf kan ha hamnat på samma? Kommer det inte att finnas några andra barn i hans ålder?)
* Det ligger lite längre hemifrån. (Men det är ändå ganska nära)

Plussidan:
* Lägesmässigt ligger det bättre till än det första dagiset, nära naturen medan det andra ligger mitt i samhället med stora vägen alldeles intill.

Det är betydligt mindre, två avdelningar istället för fem.
Är det positivt eller negativt?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka...

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

vi är så finurliga, vi människor.
om 3,5 månader så kommer du tacka gud för att han kom in på just det dagiset! det andra kommer aldrig bli lika bra!

Jess sa...

Mindre dagis är bättre och närheten till naturen är guld värd! Han kommer snabbt få kompisar :-)