onsdag, oktober 15, 2008

Bonde söker fru

Ja jag erkänner, jag har just tillbringat en timme med att titta på Bonde söker fru. Så nu ska jag göra nåt jag inte brukar, ägna ett helt blogginlägg på ett tv-program.

Två bönder gjorde lite extra intryck på mig.
Dels Peter som verkar var en riktigt bra kille. Det är nästan så jag önskar att jag var en gay singelman bara för att få träffa honom, men bara nästan.
Och dels Magnus, som verkar totalt utseendefixerad. Han kläckte kommentarer som: "Det har ju inte varit så många som har skrivit BH-storlek och så vidare så det blir ju en spännande överraskning det här."
Det är inte så jag känner mig överdrivet imponerad.

Skönaste citatet kommer i alla fall från en av killarna som skulle dejta Hanna:

"Hon passar mig som i handsken, en tjej som står på egna fötter."

Full koll på metaforerna.

1 kommentar:

Jess sa...

Det är så dumt, mellan 20 och 21 har jag fullt upp alltid så jag missar nästan alltid de program som går då. Här försöker vi hålla oss till att alla ska vara i säng kl. 21, då lägger sig S. och jag och tittar på TV i sovrummet.

Då brukar det vara de program jag verkligen inte vill missa som CSI, Desperate Housewifes, Greys anatomy o.s.v.

Förr behövde man aldrig prioritera bort såna saker som TV :-D