torsdag, oktober 16, 2008

Radiostörning eller bara störning?

En dag i veckan när R kom hem var jag lite småsur. Radion i köket hade nämligen strejkat hela dagen. Inget rix till frukosten och inget p3 till matlagningen. Jag behöver radion!
- Radion funkar inte... gnäller jag när han kommer in i köket.
- Funkar den inte?
- Nej den är helt död!
Min käre make går fram och knäpper på den.
Ingenting.
Så skruvar han lite på volymknappen, och vips så strömmar ljudet ur den igen!
Det svårlösta felet hade jag visst missat att undersöka.
Jag märkte allt att han småfnissade lite för sig själv,
men han sa ingenting.
Klok karl.

1 kommentar:

Jess sa...

Vi har en rätt avancerad stereo, Eller stereo... Den är så mycket mer så jag kallar den ljudanläggning. I.a.f. så har man ju barn med nyfikna fingrar så ibland har jag inget ljud till radio/TV, ibland pratar de som de sitter i en burk o.s.v.

Jag har ingen aning om hur man ställer allt tillrätta när Elliot varit framme. Miljoner inställningar. Får snällt vänta tills S. kommer hem och bara trycker på en knapp. Men det ska ju vara rätt knapp man trycker på också :-)