söndag, oktober 12, 2008

Nu emigrerar jag!

Jag läste att Svarta änkan håller på att etablera sig i Sverige.
Har ni en aning om hur mycket spindelfobi jag har!?!
Jag avskyr spindlar med varenda cell i kroppen, den enda pyttelilla tröst jag haft är att det i alla fall inte finns några spindlar här i landet som är farliga för människan.
Nu är till även det halmstrået borta, avklippt och bränt.
Jag bara satt och skakade när jag läste.
Så kommer R in, jag berättar de fruktansvärda nyheterna och menar envist att vi faktiskt inte kan vara helt säkra på att spindlarna som dyker upp i källaren med jämna mellanrum inte är av just den arten.
Och han!
*Håll i er nu*
Han kan knappasthålla sig för skratt när han försöker lugna mig.
Här håller jag på att dö av skräck och vad möts jag av? Förlöjligande.
När vårt och vårt barns liv svävar i potentiell livsfara!
Googlade frenetiskt och såg att de små krypen har hittats i varenda världsdel, utom Antarktis.
Nu ska jag börja lobba för en snabb och omedelbar flytt.
Sydpolen nästa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du vet ju vem du ska kontakta när du behöver kläderna för sydpolen

Jess sa...

Och så har du flyttat till landet :-D

Jag är ju också skiträdd för spindlar men just svarta änkan skrämmer mig inte så mycket, goggla upp vargspindel istället. Den vill jag ALDRIG stöta på. Och vanliga källarspindlar är så vidriga så det finns inte! (vartenda hårstrå står upp på mig nu)