söndag, oktober 19, 2008

Paus

”Täääänk vad de är söta i denhär åldern, det är ju så att man bara vill trycka på pausknappen!!”
Det hörde jag flera gånger när Skrutten var allt från 0-6 månader.
Pausknappen? Nej tack. Tänkte jag. Finns det ingen snabbspolning?
Visst var han söt och mysig men jag kan inte påstå att jag tyckte det var särskilt kul och det var definitivt inte så jag ville att tiden skulle stå stilla!

När Skrutten fyllde 1 år nu sa min svägerska nåt i stil med:
”Det är nu det roliga börjar, mellan 1-3 år är jättekul.”
Det tror jag mer på.
Visst visst, alla åldrar har väl sin charm och sina bakslag, men jag tycker det är bra mycket roligare nu när han är lite större, när han är ett barn, en person, inte bara en bebis.
Kom och vifta med en pausknapp framför näsan på mig nu så lovar jag att kasta mig på den.

1 kommentar:

Jess sa...

Det är synd att man inte har mer föräldraledighet... Precis när det börjar bli roligt på rikgit ska man börja jobba igen.