tisdag, oktober 07, 2008

När tröttheten blir för stor...

Jag märkte att han började bli trött, det gjorde jag, men tyckte att han kunde vänta liiite till, det är ju snart dax för lunch.
Om han äter först sover han bättre sen, tänkte jag.
Så gick jag in i köket för att göra i ordning maten och vad hittar jag när jag kommer in i vardagsrummet igen?
Detta:
Han har somnat mitt på golvet med snutten som huvudkudde. Så nu ligger han och snarkar i solskenet, han kommer antagligen att sova max en halvtimme och sen hoppa över den vanliga sovstunden och vara övertrött ikväll, där fick jag för att jag inte lyssnade på honom.

Fast det känns ändå lite skönt att han uppenbarligen kan somna någon annanstans än i sängen, vagnen, bilen eller famnen, det trodde jag faktiskt inte.

2 kommentarer:

Jess sa...

Vad gulligt! :-D

Anonym sa...

Åh, jag aldrig sett något så gosigt!