fredag, oktober 03, 2008

Besvikelser hos fotografen

För ett par veckor sedan var vi hos fotografen med Skrutten, tänkte slå på stort och låta ett proffs fota honom vid 1 år.
Vi var till en studio som jag har hört mycket bra om och jag hade stora förväntningar.
Idag var vi och tittade på bilderna, och tja... jag vet inte.
Det är inte det att bilderna är dåliga, absolut inte, men jag kan inte hjälpa att jag är besviken.
Dels att det inte var fler att välja mellan, 20 bilder kanske och det kändes i mitt tycke ganska lite.
(Var det verkligen så många som blivit dåliga, eller var det så att hon kanske tog för få bilder?)
Och dels var det något som saknades, dendär wow-känslan.
WOW vilken fin bild! Vad skickligt att ha fångat honom där!
Den kom aldrig.
Jag tänkte snarare att jag faktiskt hade kunnat göra det lika bra själv.
Jag har en bra kamera och jag har en ganska bra idé om hur jag vill ha bilderna. Jag brukar kunna fånga ögonblick och är faktiskt ganska duktig på att kunna hitta olika vinklar när jag sätter den sidan till. Visst blir det många bilder som är mindre bra också men det är ju bara att knäppa på.
Så ja jag är besviken.
Vi beställde lite bilder ändå, för det var ju inget fel på dem.
Men nästa gång jag känner att jag vill ha ”studiobilder” kan jag lika gärna sätta upp ett vitt lakan hemma och börja knäppa för att sen lämna in till ett proffslabb för att få dem framkallade.
Jag tror att de skulle bli lika fina och det skulle säkert bli billigare.

1 kommentar:

Jess sa...

Jag ska ha studio här hemma snart, vägrar låta någon annan göra ett jobb jag tror att jag fixar själv. Ska köpa svart eller beige lakan som bakgrund.

Tror att alla blir mer avslappnade och naturliga hemma och skulle det vara en dålig dag så provar man helt enkelt en annan dag =)