tisdag, oktober 28, 2008

Om inte om varit

Ibland fastnar jag i fullkomligt hopplösa och alldeles för stora tankar.
För tänk så många små detaljer det är som avgör vad som händer i livet.
Tänk om jag t ex inte hade låtit mig övertalas att komma med på en fest för 6½ år sedan. En fest som jag egentligen inte ville gå på och som jag in i det sista funderade på att backa ur.
Tänk om jag istället valt alternativ nummer 2 och stannat hemma för att gräva ner mig i min självömkan.
Då hade jag antagligen aldrig träffat R, vi hade aldrig blivit tillsammans, vi skulle aldrig ha gift oss och vi skulle aldrig ha fått lilla Skrutten.
Tänk om jag hade stannat hemma!

1 kommentar:

Jess sa...

Det är nästan skrämmande hur slumpen formar en liv så vansinnigt mycket. OM det nu är slumpen :-)

Det kunde ju likagärna varit R. som inte hade varit där.