onsdag, mars 05, 2008

Virrig, virrigare, virrigast.

Jag har alltid varit lite halvvirrig, (eller som min kära make säger: ”lite sött tankspridd”) och jag tycker bara att det blir värre och värre.
Fast det är nästan bara när jag är hemma, ska vi iväg någonstans är jag ofta väldigt organiserad och har koll på det mesta.
Men hemma... jag är en sån som lägger in fjärrkontrollen i kylen, glassförpackningar i mikron och som hittar blöjor i tvättkorgen istället för sophinken där dom borde vara.
Idag slog jag alla rekord.
Jag hade gjort mig i ordning på morgonen, var ute i god tid innan vi skulle iväg och hade just packat ner skrutten i sin overall och i lagt ner honom i vagnen. Jag tar på mig skorna och jackan och känner helt plötsligt att det är något som inte stämmer... Överväldigas av en stark känsla av att det är något jag har glömt... Känns inte jackan lite kallare än vanligt?
Jag tar av mig den för att undersöka fodret och inser till min förskräckelse att jag glömt sätta på mig tröja! Jag tänkte alltså kliva iväg till bussen i bara bh och jacka!!!
Jag undrar vad de hade sagt på BVC om jag hade dykt upp så?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Vad förvånade alla hade blivit om du klivit hemifrån på det viset :-D