onsdag, mars 19, 2008

Bättre hårlös än rådlös??

Ni kanske tror att bilden föreställer min sons något hårlösa huvud? Ack nej, det ni skådar här är min framtid! I alla fall den framtid som väntar om jag fortsätter tappa hår som jag gör. Jag fäller så det är inte klokt, att dra handen genom håret när jag duschar är en lika stor chock varje gång, det lossnar så mycket! :-(
Det är förstås amningen som ställer till och när jag väl slutar amma så kommer det säkert att bli bättre igen men det är fortfarande inte vidare roligt just nu.
Jag har alvarliga funderingar på att gå och klippa mig. Inte bara toppa mig som jag brukar utan klippa mig rejält, nåt i pagelängd kanske med lite spretigt så det händer något med håret. Fast det måste vara lättskött för det är inte särskilt ofta det finns så mycket tid att lägga på att stå och piffa till sig.

Alltså:
– Hej frisören, jag vill ha en halvkort frisyr som är lite snyggt spretig och som gärna kräver noll underhåll och stylingprodukter.

Alla frisörers önskekund. ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Det har inte med amningen att göra (tyvärr). Så är det bara.

Jag fällde löjligt mycket hår efter att Elliot föddes, jag konkurrerade ut katterna lätt! Fick tömma hårborsten varannan dag och det låg tussar av mitt hår överallt i huset. Men så blev jag gravid igen och nu har håret börjat fylla på igen.

Så förvänta dig inte att håret mirakulöst slutar tappas ifall du slutar amma, det har inte med det att göra. Så blir det för de allra flesta mammor :-)

Miralin sa...

Nää... ska jag behöva vara konstant gravid för att få behålla mitt hår! Det låter ganska påfrestande... ;-)