fredag, mars 21, 2008

Övertrött

Vi var borta hos svärföräldrarna idag och åt lite påskmiddag, det var väldigt trevligt men Skrutten blev så trött.
Det märktes på tydligt på slutet, allting blev nämligen jätteroligt! Så blir det nästan jämnt när han är på väg att bli övertrött, han tokskrattar åt allt och alla.
Alla andra tycker att han är en sån "go och glad lite kille". Det är han, just då. Fast jag vet ju vad som väntar, jag vet att skrattet betyder att han inte har sovit ordentligt, jag vet hur det kommer att bli.

Nu är han så trött att han bara skriker, inte ens amma fungerar. Han äter lite, slutar, tittar upp på mig och gallskriker. Han skriker och skriker och skriker och ingenting hjälper. Efter mycket vyssande, nynnande, snäll övertalning och böner om samarbete tar han tutten några minuter till, sen upprepas proceduren, om och om igen....
R har gått för att natta honom nu, jag kan inget annat än att hålla tummarna och trycka i mig ett par alvedon för att försöka göra något åt huvudvärken som kom och ökade i takt med skriken.

Det känns inte direkt lättare när jag tänker på att vi ska bort både imorgon och i övermorgon också... Jag skulle så gärna vilja vara hemma imorgon, men sen blir folk alltid så besvikna om vi (läs Skrutten) inte kan komma.
Det känns så kluvet, det är ganska skönt att komma iväg hemifrån ibland, men samtidigt är det så jobbigt att vara borta med honom, alla rutiner som vi lyckats jobba in hemma under veckan kommer helt på snedden. :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Sedan Elliot föddes så har vi vägrat nästan alla släktkalas med mycket folk. Istället har vi kommit en annan dag bara vi och ätit lugn, mysig middag istället.

Först tyckte alla att vi var helkonstiga men vi känner ju vårt barn bäst själva och han klarade bara inte av en massa ståhej, ständigt sorl och uppståndelse.