tisdag, mars 04, 2008

Glädje

Sådär, nu tror jag att jag orkar skriva om det roliga som har hänt också:
Vi har köpt hus!!!
*Poff* där gick vuxenpoängen i taket!
Jag har hunnit med att gifta mig, få barn och köpa hus på mindre än ett år!!

Vi flyttar i slutet av maj till ett litet samhälle ca en mil utanför stan.
Det är ett mysigt litet hus och mannen som bodde där innan var en riktig händig typ som har fixat och donat massor. De senaste två åren har han omdränerat, flyttat och renoverat köket och även badrummen är nyrenoverade. :-)
Han hade dessutom jobbat inom byggbranschen så han visste vad han sysslat med.
Sen var det ju en del grejer kvar att göra, men det känns skönt att dessa stora bitar är avklarade redan.
Trädgården var perfekt för oss, några fruktträd och bärbuskar, men annars bara gräsmatta vilket kommer att bli bra när skrutten börjar tulta omkring.
Och inga läskiga rabatter som behöver skötas eller så. ;-)

Igår kom vår lägenhet ut till försäljning, det känns lite otäckt, tänk om ingen vill ha den! Tänk om vi skulle bli stående med både ett hus och en lägenhet att betala för. Hemska tanke!
Visning nästa vecka, nervöst värre!

2 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

GRATTIS!!!!
Gud vad roligt! det har jag v�ntat p� klart bonnj�ntan ska ha gr�s under f�tterna! Nu �r jag hur myfiken som helst var??? �t mitt h�ll? eller?
Grattis igen! �h det var s� kul n�r v�rt k�p gick igenom!!!

Miralin sa...

Nej inte åt ditt håll... vet du vart vi bor nu? 10 minuter till åt det hållet blev det...