torsdag, mars 06, 2008

Dumma spruta!

Idag har Skrutten feber och jag tror att det är gårdagens vaccination som ger sig till känna, 38.9 stannade termometern på i morse, ca 2 grader mer än normalt.
Min lilla plutt.
Ingenting är roligt när man har feber, speciellt inte att sova. Det enda som duger är att sitta mot mammas axel och borra in huvudet i halsen och gny hjärtskärande. Ja att amma gick också bra, men bara tills han var mätt sen ville han upp direkt.
Försökte lägga honom på förmiddagen, han gallskrek, ett riktigt illvrål som inte gav med sig. När jag tog upp honom var han ännu hetare och tårarna rann över kinderna. Min stackars lilla älskling. :(
Nu har han äntligen somnat till, efter 3 timmars kämpande och ett par omgångar alvedon, men det är en orolig sömn...
Jag gjorde ett försök att smyga mig fram till min egen säng för att kanske få vila en liten stund jag också. Ett litet ytte-pytte knarrande och hans ögon for upp, stora som tefat. Jag dök snabb som en vessla och smidig som en elefant ner på golvet för att han inte skulle få syn på mig. Tack och lov somnade han om. Jag kröp tyst ut ur sovrummet på alla fyra och nu sitter jag vid R:s dator, rädd för att knapprandet på tangenterna låter för högt och på helspänn vakandes för att höra minsta lilla gnyende från sovrummet.

Helvete, nu börjar grannen borra, varenda dag i över en veckan och skrutten har vaknat varenda gång! Dessutom borrar han bara en halvminut, om ens det, åt gången - lagom för att han ska vakna till. Ska det vara så jäkla svårt att göra klart allt på en gång?!? Blir vansinnig! Ahh vad jag längtar efter vårt egna hus!!!

(Alla kommentarer om att det kanske inte ses som sååå oförskämt att borra under dagtid på vardagar undanbedes)

5 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

hoj! låt radion stå på! hela dagarna så är det ett konstant ljud hela tiden!

en kompis till mig var tvungen att sätta på dammsugaren varje gång flickjäntan skulle sova...under sängen-... ahhaha! alla sätt är bra

Miralin sa...

Vi har radion står på i sovrummet, och det ljudet går jättebra att sova till... kanske får försöka vänja honom vid dammsugaren istället, det är ju mer likt borrande. Eller vänta, jag kan ju sätta på borrmaskinen och lägga under sängen, då sover han nog. :D ;)

Anonym sa...

hahahaahaha

Anonym sa...

Stackars liten...
Ibland på natten när Elliothar haft svårt för att somna om och jag behövt kissa så har jag inte ens spolat utan tyst tassat in och lagt mig. Då går Stellan upp, går på toa, spolar, harklar sig och snyter sig och det låter som en jävla elefant klampar runt och trumpetar.

Visserligen vaknar inte Elliot ändå men jag blir förbannad när jag anstränger mig för att vara så tyst, så tyst...

Miralin sa...

Jess: Det känns igen här också! Karlar... ;-)