måndag, mars 17, 2008

Rulla runt

Skrutten rullade från rygg till mage idag - för första gången!
Från mage till rygg rullade han när han var 1½ månad, men omvänt har det varit tvärstopp.
De senaste veckorna har det varit på gång och idag kom han alltså runt helt.
Jag satt spänt och tittade på i soffan, tyst, tyst för att inte störa hans koncentration.
Han såg väldigt förvånad ut när han helt plötsligt hamnade på mage, det verkade som om han funderade på hur det hade gått till...

Stackars pappa var lite ledsen att Skrutten gjorde det medan han var på jobbet, så det lär bli ivriga påhejningar ikväll för att bedriften ska upprepas. :)

Är det inte konstigt att man blir så stolt när de små lär sig något nytt?
Jag menar jag är ju fullkomligt medveten om att varenda unge någon gång har lärt sig rulla runt, men ändå, det är nog ingen som gjort det så bra som min son. :-D ;-)

Något jag inte är fullt lika lycklig över är hans tänder.
Igår när jag ammade körde han in sina små sylvassa piggar i bröstvårtan med full kraft. Fy f@@n så ont det gjorde. Tårarna bara sprutade! Skitunge.

Inga kommentarer: