onsdag, mars 05, 2008

5 mån. vaccination

Idag var det dags för 5 månaders vaccinationen och det gick precis lika bra som förra gången. BVC sköterskan försökte distrahera Skrutten med ett spelande gosedjur, det struntade han fullkomligt i. Det var mycket mer spännande att titta på doktorn och hennes spruta. Han satt och tittade storögt när hon stack honom i låret men inte ett pip kom det. All ”isolering” på låret kanske tog bort känseln lite. :-D

Sen kilade vi förbi gamla jobbet där en kompis fyllde år, det var kul att träffa alla igen även om jag knappt han prata med några av dem. Jag saknar inte jobbet, men jag saknar arbetskamraterna.

På vägen hem var Skrutten jättetrött, hela förmiddags luren missades pga. BVC besöket. Vi tog bussen för en gångs skull, det fungerar jättebra så länge man åker under dagtid när inte alla ska till och från jobbet.
Hans ögonlock blev bara tyngre och tyngre, till sist låg han och tittade i kors av trötthet, men han ville inte somna. När vi svängde in på sista gatan innan vi skulle av, somnade han. Jag förstår inte att det alltid är precis innan man är framme som sömnen får övertaget, känns det igen kanske?

Sen sov han i fem minuter, lagom tills vi klev in genom ytterdörren hemma.
Nu har han somnat igen och jag hoppas att han vill sova länge... fast det är nog att önska för mycket. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå, det känns igen :-) Vi kan vara ute och gå i nån timme och när vi har typ 100 meter till dörren så slocknar han :-D