lördag, november 15, 2008

Snart är det jul igen

Jag insåg hastigt och lustigt att det snart bara är en månad kvar till jul!
Jag insåg ännu hastigare och lustigare att vi nu som småbarnsföräldrar förväntas få in lite mer julstämning i hemmet.

Ajdå.

Insåg efter en stunds funderande att man ju brukar pynta lite innan själva julafton och tidsramen krympte ännu mer.

Vi borde ha en julgran.
Ajajajdå.

Efter en snabb inventering i jullådan kunde jag konstatera följande:
Prydnadstomtar finns det i massor!
Förutom det har vi 1 julstjärna, (den brukade ha sällskap av 2 ljusstakar i fönstren men dessa tackade för sig och slutade fungera senaste julen) och 1 par julgardiner. (Jag kände mig duktig över dem i två sekunder ungefär innan jag insåg att det inte var något vi skaffat själva utan att det var svärmor som försett oss.)

Läget är alltså som följer.
Vi har:
* X antal porslinsfigurer (som i år är helt uteslutna att ta fram på grund av klåfingrig, nyfiken liten 1 åring.)
* Tygtomtar
* Julgardiner till köket.
* Julstjärna till vardagsrumsfönstret.
* Lite glitter till granen
* 1 liten hängande tomte som julgranspynt.

Vi behöver:
* Julgardiner, minst 1 par till vardagsrumsfönstret, helst till några andra fönster också.
* Några ljusstakar
* Julgran
* Julgransfot
* Julgransbelysning
* Julstjärna till toppen
* Julgranskulor (som inte är i glas, porslin eller annat icke barnvänligt material.)

Var det verkligen bara en dryg månad kvar till jul?

Inga kommentarer: