fredag, november 28, 2008

Dagisbesök

Jodå, det var en stor dag idag, vi har besökt dagiset.
Hur det var med Skrutten vet jag inte men mamma hade i alla fall fjärilar i magen innan.
När vi gick därifrån hade både R och jag ett leende på läpparna, det kändes så bra.
Det är ett dagis med två avdelningar, en 1-3 år och en 3-5 år, men med ganska mycket samarbete.
På småbarnsavdelningen kommer det att vara 12 barn i vår, det är Skrutten och en till som kommer som nya. En tjej där är i Skruttens ålder, de flesta barnen är ett år äldre och några två år äldre. Det är 3,5 fröknar på 12 barn. Det är väl ok?
Lokalerna var mysiga, inte jättestora men de kändes ganska lagom. Maten lagas på förskolan (något jag trodde att det gjordes överallt men så var det visst inte)
De brukar vara ute ganska mycket och dagiset ligger jättefint alldeles i slutet av en lugn gata och med skog på tre sidor.
De andra barnen var jättesnälla mot Skrutten och vet ni vad? Han var inte det minsta blyg!
Det gjorde mig verkligen glad att se. I och med att det gått så dåligt på öf de senaste gångerna värmde det i hjärtat när han efter 5 sekunder släppte mitt ben och sprang iväg till de andra barnen, sen tittade han knappt åt oss förrän det var dags att gå hem!
Fröknarna var väldigt trevliga och verkade vara människor som passade och trivdes med sitt jobb.

Jag förstår faktiskt att de andra mammorna på öf hade sökt dit i första hand.
Jag förstår att de vart lite sura att vi fick plats och inte de.
Jag förstår det.
Jag förstår inte varför de kände att behövde komma med små vassa kommentarer mot mig för det.
Jag är ganska nöjd med att vi hamnat där med inte de.
Skadeglad?
Kanske liiite.... Är det hemskt av mig?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!!! Låter lite som vårt dagis - med hemlagad mat och allt :-)

Vickiehickietorian sa...

jag sa ju det! det kommer bli det bästa dagiset! vi är förunderliga, vi människor. fast de har säkert inte lika bra mat som på olympicaskolan i haraker! hihihih

Anonym sa...

Va härligt att dagisbesöket funkade så bra!!! =D Å du, de där på ÖF kan *piiiip* ;)

// Kramar Tesse & Alex