onsdag, november 26, 2008

Absolut jul

När jag var i början av tonåren år fick jag min första (och enda) julskiva, Absolut Christmas. Den har snurrat i cd-spelaren varenda jul sedan dess.
I år tänkte jag att det kanske var dags för lite variation och fick tips om ett par julskivor som skulle vara bra, en av Jill Johnson och en av Peter Jöback.
Nu har jag lyssnat på dem.

Jag är ju inte riktigt på topp för tillfället, livet är lite tungt och efter att ha lyssnat på dessa två skivor känns det som jag har lust att lägga mig i sängen och aldrig, aldrig kliva upp igen!
Det var det mest deprimerande jag varit med om.... Långsamma och melankoliska melodier, julstämningen är rekordlåg.
Nej tack.
Min vanliga mysiga och mer uppiggande julskiva får allt hänga med några decennier till.

1 kommentar:

Jess sa...

Absolut Christmas ÄR den ultimata julskivan :-)