onsdag, november 05, 2008

Blivande sambos

Mamma och J har köpt hus. Ett väldigt fint hus i mitt tycke. Grattis!
Men detta till synes enkla faktum medför en hel rad oväntade konsekvenser för deras del.

* Lillebror har deklarerat att han flyttar hem igen.
En pool och två bubbelbadkar (ute och inne) hägrar.
Nu återstår att se om mamma accepterar detta.
Gapskrattet som följde förslaget antyder viss tvekan.

* Till följd av föregående har mamma och J istället att tampas med lillebror som redan planerar poolpartyn för polarna. Mitt förslag är att han förvägras egen nyckel.
Jag kan generöst nog offra mig att ta en istället.

* Mamma och J är nu tvungna att åka bort de kommande somrarna, antalet erbjudanden om att vara husvakt/hundvakt/blomvakt från barn på båda sidorna har nämligen ökat dramatisk.

* R sitter och gör ritningar för vårt blivande nya hus, det är tydligen tänkt att byggas på samma tomt för att han sedan ska ha nära till deras garage där han tänkt smuggla in sina egna bilar. Även här tyckte jag mig kunna skönja en viss tveksamhet från min mor.

Summa summarum:
Mamma och J kommer att stå ut en månad, sedan kommer de att flytta igen – till hemlig adress.

Inga kommentarer: