torsdag, november 06, 2008

Föräldragrupp

Vi träffde föräldragruppen på gamla BVC idag, sista gången. Det var några månader sen sist och alla barnen hade blivit så stora!
Det gick bra med Skrutten och de andra barnen. De var både spännande och roliga. Han kanske inte är osocial trots allt. :)
Fast han var inte lycklig hela tiden. De äldsta barnen i gruppen är två tvillingflickor på 1,5 år, supermysiga tjejer och de ville gärna sitta i mitt knä och läsa bok. De kom springande med boken, kröp upp i knät och pussade mig på kinden. Skruttungen tittade, såg rött, och började stortjuta. Hans mamma! De sitter hos hans mamma!
Jag tog upp honom också i famnen då tystnade han, men akta vilka elaka blickar han skickade i tjejernas riktning.
Han brukar inte vara så mycket för att mysa i knät men sen vi kom hem har han krypit upp flera gånger, han måste vakta på det som är hans antar jag.
Jag kommer att sakna föräldragruppen, både barnen och mammorna, de är helt underbara.

Inga kommentarer: