torsdag, november 13, 2008

Sexigaste uniformerna?

Hörde i morse på radion att de hade gjort nån (egentligen totalt ointressant) undersökning om vilka kvinnor/män i uniform som det andra könet tyckte var sexigast.
Jag lyssnade bara med ett halvt öra men hajade till lite när de yrkeskvinnorna som männen fann mest sexiga i uniform var: Sjuksköterskor?
Är det själva yrkesrollen som de tycker är attraktiv? För inget illa menat, men det är väl inte så att sjukhuskläderna osar av sexighet direkt?

(För nyfikna kan jag tala om att brandmän låg i topp hos kvinnorna och att jumboplaceringarna tilldelades kvinnliga parkeringsvakter och manliga präster)

3 kommentarer:

Vickiehickietorian sa...

hoho, jag råkade hamna på en blogg där ma nfick hjälp att designa sin blogg....scrolla neråt på bloggen... han är visst brandman...hahahah

Anonym sa...

ja du... jag har aldrig fattat det där med sjuksköterskor och sexighet. Jo, vi är ju sexigast i världen... men våra kläder är hopplösa

Vickiehickietorian sa...

http://www.designadinblogg.se/

jag glömde visst länken till hans sida