tisdag, september 22, 2009

Praktisk vs. snyggt

Samtal med lillebror för nån vecka sen.
Lillebror: Vi har fått in så coola vinterkläder till Skrutt, jacka och byxor!
Jag: Ja fast vi har redan köpt en overall.
Lillebor: Meh, varför det?? Då får ni byta.
Jag: Mhm... fast han är så liten än, byxor och jacka funkar liksom inte, det kommer in snö. Inte så praktiskt.
Lillebror: Praktiskt?!? Men det är ju snyggt!
Vi behöll overallen.

Samtal med lillebror idag.
Jag: Jag behöver en jacka.
Lillebror: Ok kolla de här.
*Jag provar några*
Jag: Denhär var snygg, fast den är vit, det är inte så praktiskt med Skrutten.
Lillebror: Men praktiskt! Den är ju snygg!
Jag: Jo... finns den inte i svart?
Lillebror: Nej, men vi har denhär, den är typ likadan fast rakare i modellen.
*Jag provar*
Jag: Nej, denhär var väl inge snygg?
Lillebror: Nej det var den inte. Ta den vita.
Jag: Ja... fast det är ju inte så praktiskt med vitt...
Lillebror: Men du har väl tvättmaskin?!
Jag köpte den vita jackan. Och kommer förbanna lillebror när jag kastar den i tvätten för 743 gången i höst. Men den är snygg.

Inga kommentarer: