tisdag, september 22, 2009

Insikter

Det har varit mycket tankar som snurrat i huvudet den sista tiden. Många tankar och många nya insikter.
Idag ställdes jag för en situation som tidigare gjort mig väldigt nervös. Vi snackar svettas floder, darra på rösten och sitta på händerna för att de inte ska skaka nervös.
Men idag, knappast nervös alls. Det är som med muntliga redovisningar.
Nervositeten har bara försvunnit.
Jag satt efteråt i bilen och funderade på vad det kunde bero på. Visst, jag har blivit äldre och fått mer livserfarenhet, det har påverkat. Men sen slog det mig, alldeles klart, att den allra största anledningen är Skrutt. Han har fått mig att inse vad som är viktigt och vad som inte är det. Han har fått mig att bli vuxen, att ta ansvar och få perspektiv på tillvaron.
Pratade med R om det på kvällen och han sa att han kände precis samma sak, att han förändrats, att han numera tog för sig mer och tog mer ansvar utan att riktigt tänka på det, både hemma och på arbetet.
Att bli förälder - snacka om personlig utveckling.

Inga kommentarer: