onsdag, september 09, 2009

Betygssamtal

Jag har varit på betygssamtal. Det gick bra. Riktigt bra till och med. Det kunde faktiskt inte ha gått bättre, och jag är jättestolt över mig själv.
Det är svårt för mig att säga så. Att jag är bra eller duktig på någonting, väldigt svårt.
Efter att vi gått igenom allt så sa min lärare på slutet att han ändå ville skicka med mig nånting som jag skulle jobba med, och så skrev han på tavlan, med stora bokstäver:
Våga tro på dig själv!
Han menade att jag måste lita på att det jag gör är bra, och det är så mitt i prick så det är nästan skrämmande. Jag kan göra om och ändra i nånting 10 gånger och visst blir det bra - men det var det efter första gången också.
Betydligt mer effektivt om jag vågar lita på mig själv direkt.

Jag kände mig plötsligt transparent, märks mina svaga sidor verkligen så tydligt?

1 kommentar:

Camilla sa...

dom märks och det är synd, för du är grym hjärtat! verkligen helt grym :)