måndag, september 21, 2009

Lycka

Skrutt vill att nån av oss ska ligga brevid honom när han ska sova, det är allt bra mysigt och det gör att jag känner mig lycklig.
När han famlar i mörkret efter min hand för att lägga den på sin kropp för att hela tiden känna att jag finns där.
När han sträcker ut handen och stryker mig över kinden så som jag brukar göra på hans.
När hans andetag blir tyngre och övergår i lätta snusningar.
När jag ser hans blonda lockar skimra i mörkret, med den stora virveln mitt på huvudet.
När jag böjer mig fram och drar in hans doft för att sedan försöka ta mig ur sängen utan att väcka honom.
När jag sakta smyger bort till dörren, tittar på honom en sista gång och sen sakta stänger den bakom mig.
Då känner jag lycka.
Lycka att den där underbara lilla människan kom till just oss.
Lycka över värdens finaste lilla kille.

Inga kommentarer: