tisdag, september 15, 2009

Apropå "grabbiga" grejer

Skrutt har börjat göra vapen av allt.
Imorse hann jag bli skjuten av både en bestickkniv och en ihopbyggd legopistol.
I totaly blame dagis!
Häromdagen när jag kom dit försökte de visa honom att man kunde använda en bandyklubba till att spela bandy med, han verkade tycka de var helknäppa som sprang och slog på en boll med ett sånt fint gevär.

En av fröknarna från andra avdelningen skrattade lite:
"Haha, ja det är allt en riktig grabb det där, sen får de säga vad de vill, vissa saker sitter bara i generna"

EttTvåTreFyraFemSexSjuÅttaNioTio

*andas, andas*

Det var inte rätt läge att ta diskussionen då.
Men jag tror inte att det är generna som fått skrutt att veta att det finns vapen, jag tror att det är de större barnen han har tittat på och härmat.
Men nej, min son föddes nog med en vapengen. Det verkar myyyycket troligare.
Om han varit en flicka som sprungit omkring med gevär, för det finns ju det också, undrar om det hade varit generna då med, eller hade hon kanske "umgåtts mycket med pojkarna"?

1 kommentar:

Milla sa...

Jag lekte med bilar och sådant när jag var liten, men senas jag tittade så var jag tjej :D

Men eftersom jag har en storebror så blev det så automatiskt, jag tog efter, jag föddes inte med dockgen. ;)

När jag började på dagis blev det mer dockor och sådant, i wonder why?

Jag håller med dig om det du skrivit! :)