måndag, september 14, 2009

In i mörkret

Var och klippte mig idag och satt och funderade på exakt hur knäpp dessa stackars frisörer egentligen tror att jag är.
Jag kommer in, talar om hur jag vill ha det sätter mig ner och blundar mig sen igenom hela klippningen.
Det är inte för att jag tycker om överraskningar och inte vill se hur det blir, och det är inte för att man alltid ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig när man sitter i en frisörstol.
(Även om det faktiskt skulle kunna vara en giltig anledning, friersalonger gör ungefär lika mycket för självförtroendet som provrumsbelysning)
Nej anledningen till att jag sitter där och studerar insidan av ögonlocken är att jag ser så förbaskad dåligt utan glasögon, allt blir liksom bara en dimma och det är skitjobbigt, huvudvärksframkallande på hög nivå.
Så jag sitter där och blundar. Och frisörerna funderar antagligen på vad det är för miffo de fått i stolen framför sig.
Men jag bjuder på det.

1 kommentar:

Jess sa...

Jag har alltid linser i när jag klipper mig :-D Jag ska klippa mig imorgon förresten. Min frisör är jättebra. Hon klipper mig aldrig som jag vill ha det och ber om, men det blir faktiskt rätt bra.

Från början ville jag ha en lätt uppklippt page. Jag blev korthårig av någon anledning.

Varenda gång har jag bett om lätt uppklippt page och hon klipper upp håret som satan.