fredag, september 18, 2009

Parkeringsplatser - nål i höstack

Jag hatar stora parkeringsplatser, jag glömmer alltid bort vart jag ställt bilen. Man skulle ju kunna tro att jag lärt mig. Att det på något sätt skulle komma upp en tanke när jag parkerar:
"Vänta nu, brukar jag inte ha svårt att hitta bilen? Tänk nu noga efter vart du ställer den."
Tanken kommer aldrig.
Jag parkerar, kliver ut och blir sen alltid lika frustrerad när jag kommer tillbaka och inte har en aning om vart den står.
Sen tycker jag det är lite pinsamt att gå omkring och leta efter den så jag brukar göra det lite diskret. Jag spankulerar omkring på parkeringen och försöker se ut som om jag vet precis vart jag ska samtidigt som jag kikar efter en bil som ser ut som min.
I verkligheten ser jag antagligen ut som en potentiell biltjuv som obemärkt försöker hitta en olåst bil med nycklarna i som jag kan hoppa in och stjäla.
Det är hopplöst. Får nog lacka om bilen i nån färg som sticker ut.
Typ neonrosa.

Inga kommentarer: