onsdag, maj 13, 2009

Sitta stil

Jag sitter hela dagarna under teoriveckorna i skolan.
Jag sitter och leker med Skrutten på golvet.
Jag sitter och tittar på tv:n i soffan.
Jag sitter och äter vid matbordet.
Jag sitter och pratar med kompisar.
Jag sitter vid datorn och bloggar.
Jag sitter en hel del.

Men det är inte ofta jag sitter och gör absolut ingenting.
Inte konstigt att kroppen blev chockad hos frisören idag.

Det positiva med att gå på drop-in istället för till min vanliga frissa är att småprat liksom inte är nåt måste.
Jag valde att vara tyst.
När hon började spraya håret för att få det fuktigt slöt jag ögonen, och sen öppnade jag dem knappt på hela tiden.
(Det är i alla fall ingen idé, ser ju inte ett skit utan brillorna)
Jag satt där och bara och blundade och kände hur hela kroppen varvade ner.
Jag hörde hur rösterna runt omkring mig förvandlades till ett behagligt surrande och hade utan problem kunnat somna på fläcken.

När satt jag stilla utan att göra något alls senast?
Jag har faktiskt ingen aning.

1 kommentar:

Jess sa...

Undrar om man bara kan gå och få håret tvättat och fönat? En lång tvätt med mycket huvudmassage :-) Jag håller alltid på att somna då för sådan behandling är man ju inte bortskämd med hemma *pft*