fredag, maj 15, 2009

Oväntad omfamning

När jag kom skyndande till dagis var några av de större barnen ute på gården och lekte. En av flickorna stannar upp i leken, stirrar storögt på mig och sätter sedan fart. Hon rusar mot mig, tvärs över hela gården, kastar sig fram och slår armarna kring mina höfter.
Jag tittar förvånat ner på det blonda ruffset tillhörande en
4 eller 5-åring som jag tidigare bara pratat lite med på håll.
Hon släpper taget och stirrar förtjust på mig i navelhöjd innan hon kikar upp i mitt ansikte, ler, och springer vidare.

Det var ju ett trevligt mottagande tänkte jag, glatt, men en aning förvånat.
När jag sen kom fram till dörren och såg min spegelbild i glaset ramlade polletten ner.
Hela nedre halvan av min t-shirt pryds nämligen av en stooor Mimmi Pigg.
Det var alltså inte jag som såg extra kramvänlig ut.
Attans!

Inga kommentarer: