fredag, maj 22, 2009

När blir man vuxen?

Hörde idag om en kille som fått lite smått panik av att han och tjejen tittat på en grill. För det var ju så vuxet.
Det fick mig att tänka.
Jag är mamma, fru, hus- och bilägare.
Jag lyssnar hellre på P4 än P3, jag löser Melodikrysset på lördagar och lyssnar innan det gärna på Ring så spelar vi.
Jag tillbringar fredagkvällen med att rensa ogräs i rabatten istället för ute på krogen.
Jag tycker att 10.00 är sent att gå upp eftersom det känns som om jag missat så mycket av dagen och i ålder är jag närmare 30 än 25.

Börjar jag bli vuxen?
Eller har jag kanske rentav redan passerat gränsen?

"Man är inte äldre än man känner sig"
Jag vet inte om jag tror på det. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att känna mig vuxen, men jag känner mig knappast som ett barn heller, inte ens som en ungdom.
Vad är jag egentligen?

Inga kommentarer: