onsdag, maj 27, 2009

Regna småspik

Jag tog en promenad nu på kvällen, det var lite molnigt och blåsigt, men det har det varit hela dagen så jag tänkte inte särskilt mycket på det. Så när jag gått en stund börjar det plötsligt blåsa nåt fruktansvärt och så ser jag en vägg komma mot mig, en snabb vägg. Regnet stod horisontellt och piskade i ansiktet, det kom verkligen rakt från sidan och det blåste så man knappt kunde komma framåt. 5 minuter kämpade jag på i ösregnet, sen vände jag och tog en annan väg. Jag hamnade på en liten smal stig med ett dike på ena sidan, och där, på andra sidan diket 1,5 meter från mig regnade det ordentligt, medan det där jag gick inte kom en droppe - det var som om det varit en glasvägg precis längst med diket. 10 minuter gick jag där bredvid regnet, det kändes surrealistiskt. Sen slutade det lika plötsligt som det kommit och en klarblå himmel och varm sol uppenbarade sig.

Jag tror gudarna har firmafest och väderguden tittat lite för djupt i glaset.
*hick*

1 kommentar:

Camilla sa...

ja och det är verkligen inget som lockar :(