lördag, maj 23, 2009

Rena öken

Blommor lever farligt i vårt hem. Jag dödar dem, sakta med säkert.
Nu är jag nere på fyra (mer eller mindre) levande krukväxter. Den som jag tyckte riktigt mycket om, min fina orkidé, dog här för ett par veckor sedan och den hade jag verkligen ansträngt mig för att sköta på rätt sätt.
Nu orkar jag inte bry min längre.
De fyra som finns kvar kommer väl dö en efter en (de brukar ha en tendens att göra det när man glömmer bort att vattna dem några månader i sträck) och jag tänker inte ersätta dem. Det är liksom inte lönt.
Tips på något annat man kan ha i fönstren?
Helst något utan ett uns av liv och som inte är alltför barnkänsligt.

1 kommentar:

Jess sa...

Garderobsblomma. Man KAN döda den men det krävs ganska mycket misshandel. Stellan hatar dom men jag tycker att de är jättesnygga :-)

Har en Hoya Compacta i badrummet också som är ganska tacksam. Den har ljus och dränks i vatten när den börjar bli skrynklig och den blommar jämt.