torsdag, maj 07, 2009

Adjö kära byxor

Mina gamla mjukisbyxor vill inte längre.
Jag har försökt att dra ut på dess livslängd till det yttersta men nu har de gjort sitt. Först blev de transparenta och sen gick det hål, sen blev hålet större... och större... och större. Nu skulle det utan problem gå att plocka igenom en tennisboll. Tyget är så tunt att det går sönder när jag försöker sy i dem och jag har tvingats inse att de var förlorade och beställde ett par nya mjukisar. Då sommaren är i antågande blev det en kortare variant, de slutar under knäna och är cerisa. RIKTIGT cerisa, det är så det skriker om dem.
R:s blick när han fick se dem var nästan obetalbar.
Han hatar knallrosa och han hatar byxor i den längden.
Och ärligt talat.
De ÄR kanske inte så snygga, dessutom är de så stora att de nästan sitter som en säck.
Men oj så sköna!

2 kommentarer:

Jess sa...

Påminner mig om att jag måste köpa nya mjukisar fast av den positiva anledningen att alla mina är för stora :-)

Din Fantastiska Bror sa...

Haha du låter som pappa när vi slängde hans oranga morgonrock...
Du börjar bli gamal:)