lördag, maj 02, 2009

Aktiebolaget städ och plock

4 timmar av en lördag med strålande sol har jag nu tillbringat med att städa.
Knäppt, men jag fick ett ryck.
Jag får såna ibland, städryck. Jag bara måste städa, då - på en gång!
Så nu har jag klättrat omkring både högt och lågt, dammat gardinstänger och skrubbat ovansidan av köksskåpen. Slitit ur alla grejer under diskbänken för att skrubba rent under sopbehållarna, skurat badrummet och polerat möbler.
R lyckades fly ut tillssamman med Skrutten innan jag satte igång, men råkade illa ut då det vart lunchdax och fick skrubba bort irriterande små fläckar från köksgolvet.
Nu börjar jag känna mig ganska nöjd.
Jag har mina funderingar på att slita bort klädseln från sofforna för att tvätta bort alla snorbaciller från vinterns förkylningar, men det får nog vänta till en annan dag.
Det kliar i fingrarna efter att få gå ner i källaren och börja rensa ur bland R:s alla kartonger med dataprylar, men det vet jag att jag inte får. Mina egna kartonger i källaren är redan genomgångna och jag har nu en stor hög med grejer som ska försöka säljas framöver. Barnvagn, ju-jutsu dräkt, ljuslyktor och en massa annat.
Det är däremot nåt som går segt att ta tag i... så nu står högen där och hånar mig istället.
Jag har i alla fall pratat lite med mamma om att stå på en loppis nån gång senare i år, då kan man kanske bli av med lite av de mindre grejerna.

Vattna blommorna!
Jag visste att jag hade glömt något!
De 4 blomstackarna som inte törstat ihjäl ännu börjar se ganska hängiga ut...

Inga kommentarer: