fredag, maj 01, 2009

Inventering

Idag var det dax för den årliga inventeringen på praktikplatsen vilket innebar att klockan ringde redan 05.00. Jag är ju i och för sig morgonpigg så att gå upp och komma iväg var inget problem, inte att hålla igång i 8 timmar heller, men nu när jag kommit hem...
Jag är helt slut!
Tog en dusch och känner mest av allt för att krypa ner i sängen och sova men får nog vackert se till att hålla mig vaken.
Egentligen var jag ledig idag eftersom det är röd dag, men jag tänkte att det kunde vara bra att vara med på inventeringen så jag erbjöd mig att byta dag. Nu blir det ledig nästa fredag istället - och det känns ju inte helt fel såhär i efterhand.

Inventeringen gick föresten jättebra, jag har bara varit med på en inventering förut och det var på ett byggföretag, då inventerade jag skruvar och muttrar, vilket var bland det långtråkigaste jag gjort... Och ännu värre... Jag skulle räkna stora balar med gullfiber, och det enda sättet att göra det var att klättra omkring på dem. Kroppen kliade i en vecka efteråt!
Jämför med det var dagens inventering ett rent lyxjobb.

Inga kommentarer: